02 września 2016

Stocznia w Charabowsku dla żeglugi śródlądowej



Dzieło stoczniowców z Charabowska
Stocznia w Chabarowsku (Habarowskij  Sudostroitielnyj Zawod) zaprojektowała i zbudowała nowy typ (A45-2) szybkiego statku pasażerskiego, pływającego na poduszce powietrznej. Może zabrać na pokład 100 pasażerów, przy jego obsłudze potrzeba maksymalnie 5 osób załogi.

Statek jest przeznaczony do żeglugi na wewnętrznych wodach terytorialnych Rosji, na trasach do długości do 650 km. Przeznaczony jest do żeglugi dziennej, przy temperaturze powietrza od -50 C do + 340 C, wilgotności względnej do 70%,  po akwenach wolnych od lodu  w okresie nawigacyjnym. Jednostka odpowiada wymaganiom żeglugi śródlądowej  wg kryteriów Rejestru Statków FR.

Jego długość wynosi 32 m, wg KVL – 26 m. szerokość 6 m. Uzyskuje prędkość 70 km/godz. Przez zastosowanie nowatorskich rozwiązań technicznych (dwa Redany i automatycznie sterowane intertseptor) pozwala mu zwiększyć hydrodynamikę poślizgu o ok. 20-25%.

Jednostkę  wyposażono m.in. w kooperacji z zachodnimi firmami, produkującymi na potrzeby przemyslu stoczniowego. Statek posiada dwa silniki diesla 12V 2000M72  z niemieckiej firmy MTU,  niemieckie są też tzw. redukcje ZF 3050 z firmy ZF. Kompleks napędowy jest produkcji rosyjskiej.

Instalacja zasilania jest oparta na dwóch  generatorach wysokoprężnych  Nanni Diesel z Francji. Holenderskie są kotły (F.Kobola).
W.Putin na mostku nowego statku,
Dzisiaj rano (2 września), z udziałem gubernatora Chabariowska (Wiaczesława Szporta), wicepremiera  FR (Jurija Trutniewa) ministrów przemysłu i handlu (Denisa Manturiwa) i transportu (Maksima Sokołowa) oraz prezesa Rosyjskiej Korporacji Stoczniowej (Aleksieja Rachmanowa)  zademonstrowano go prezydentowi Władymirowi Putinowi.  

Stocznia w Chabarowsku specjalizuje się w produkcji statków rybackich (kutry), szybkich statków pasażerskich dla potrzeb żeglugi śródlądowej (statki pasażerskie na poduszce powietrznej), różnego rodzaju łodzi motorowych i jednostek patrolujących, pływających pontonów i pomostów oraz holowników morskich i jednostek wojskowych. 
Mimo sankcji ekonomicznych, przemysł okrętowy w Rosji, zwłaszcza na jej Dalekim Wschodzie - korzystnie rozwija się i to w kooperacjami z firmami zachodnimi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz